האם ישראל היא אומת ההייטק?

תוכן עניינים

ישראל הפכה למרכז חדשנות בהייטק ומהווה בית לחברות הייטק רבות

ישראל היא מדינה שמזוהה מזה זמן רב עם חדשנות וטכנולוגיה. ישראל הפכה למרכז חדשנות בהייטק ומהווה בית לחברות הייטק רבות.

כמה מחברות הטכנולוגיה הישראליות הבולטות ביותר הן:

  • Waze
  • Check Point Software Technologies
  • Intel
  • Mobileye
  • Mellanox Technologies Ltd
  • NICE Systems Ltd
  • RAD Data Communications Ltd
  • TowerJazz
  • Verint Systems Inc.

ישראל היא אומת הייטק. הסיבה לכך היא הדגש של המדינה על מדע וטכנולוגיה. למשל, בישראל יש את אחד משיעורי המהנדסים הגבוהים בעולם לנפש.

המדינה גם מדורגת כאחת המדינות החדשניות בעולם כבר שלוש שנים ברציפות. ישראל גם דורגה כאחת המדינות המובילות ליזמות וחדשנות על ידי דוח התחרותיות העולמית של הפורום הכלכלי העולמי במשך ארבע שנים רצופות.

ישראל היא מדינה עם כמה מחברות ההייטק מהטובות בעולם. האומה דורגה כאחת המדינות המובילות בחדשנות ויזמות, ולא קשה להבין מדוע.

מגזר הטכנולוגיה בישראל צמח באופן אקספוננציאלי במהלך השנים האחרונות. היא הפכה למרכז לסטארטאפים ויזמים, הנמשכים לישראל בזכות תרבות החדשנות והיצירתיות שלה.

אחת הסיבות העיקריות לכך היא שבישראל יש את שיעור המהנדסים לנפש מהגבוהים בעולם, עם מספר מדהים של מהנדסים שמסיימים את לימודיהם מדי שנה.

למעשה, על פי נתוני אונסק"ו, ישראל מייצרת יותר מהנדסים מכל מדינה אחרת על פני כדור הארץ!

איזה חברות הייטק מובילות בישראל?

תעשיית הטכנולוגיה הישראלית פורחת כבר עשרות שנים, כאשר חברות ישראליות רבות כמו Waze, Mobileye וצ'ק פוינט טכנולוגיות תוכנה הופכות למובילות עולמיות בתחומן.

ישנן סיבות רבות לכך שישראל הפכה לשחקן מוביל בתעשיית ההייטק. אחד מהם הוא האוכלוסייה המשכילה ביותר שלה; כ-26% מהישראלים המסיימים את התיכון ממשיכים ללימודים ברמת האוניברסיטאות, וכ-50% מהמסיימים תואר ראשון באוניברסיטה ממשיכים ללימודים מתקדמים. סיבה נוספת היא שישראל תמיד הייתה אומה יזמית; 10% מהמבוגרים הישראלים הם עצמאים.

איזה אקזיטים הכי גדולים היו בישראל?

תעשיית ההייטק הישראלית צומחת בשנים האחרונות ואין זה מפתיע שחלק מהאקזיטים הגדולים בישראל נעשו על ידי חברות ישראליות.

ב-2017 לבדה היו שישה סטארטאפים ישראלים בשווי כולל של למעלה ממיליארד דולר שנרכשו על ידי חברות זרות.

להלן כמה מהאקזיטים הגדולים בישראל:

ב-2017 נמכרה נייס סיסטמס ב-6.5 מיליארד דולר, מה שהפך אותה לאקזיט הגדול ביותר אי פעם בישראל. החברה מספקת פתרונות לניהול חווית לקוח ואבטחה ללמעלה מ-25,000 חברות ברחבי העולם.

ב-2018, Mobileye נמכרה לאינטל תמורת 15 מיליארד דולר, מה שהפך אותה לאקזיט השני בגודלו אי פעם בישראל. Mobileye מפתחת מערכות סיוע לנהג מתקדמות מבוססות ראייה (ADAS) שנועדו להגביר את הבטיחות ולהפחית התנגשויות בכבישים.

בשנת 2018, מלאנוקס טכנולוגיות בע"מ נמכרה לקונסורציום של משקיעים בראשות Tsinghua Unigroup הסינית בע"מ תמורת 8 מיליארד דולר מה שהופך אותה לחברה הגדולה ביותר.