למה בישראל כל כך יקר לפתוח עסק?

תוכן עניינים

ישראל היא אחת המדינות היקרות בעולם לפתיחת עסק. יוקר המחיה והמיסים הגבוהים הם שני גורמים מרכזיים שתורמים לכך.

גם יוקרת המגורים בישראל היא גורם התורם לעלות הגבוהה של פתיחת עסק. ישראלים בדרך כלל אמידים יותר מאנשים במדינות אחרות, והם מצפים שהממשלה שלהם תשקיע בהם בהתאם.

יקר להקים עסק בישראל בגלל יוקר המחיה. יש מחסור בדיור בר השגה, ואנשים רבים מתומחרים מהשוק. גם יוקר המחיה למשפחות עם ילדים גבוה יותר מאשר במדינות אחרות.

גם ביוקרה הנלווית למגורים בישראל ניתן לראות כחיסרון בכל הנוגע לפתיחת עסק בה. אנשים שרוצים להקים עסק משלהם אולי לא ירצו לעזוב את מקום עבודתם היוקרתי ולהעביר את משפחתם לאזור בו הם פחות מוכרים.

ישראל היא מדינה שידועה בחדשנות ובהיי-טק שלה. בעבר היא דורגה כמדינה השנייה הכי חדשנית בעולם.

אחת הסיבות לכך שישראל כל כך יקר לפתוח בה עסק היא בגלל כל היוקרה שמתלווה למגורים בה.

ישנם גורמים רבים שתורמים לכך שישראל היא מקום יקר למגורים ולפתיחת עסק. הם כוללים:

– יוקר המחיה בישראל גבוה בהרבה ממדינות אחרות, מה שמקשה על אנשים שאינם מרוויחים הרבה לעמוד בהוצאות המחיה

– גם עלות השכרת או רכישת נכס בישראל נוטה להיות גבוהה יותר ממדינות אחרות

– מערכת החינוך בישראל יקרה יותר מרוב המדינות האחרות

האם זה משתלם לפתוח עסק בישראל?

ישראל היא מקום מצוין לפתוח בו עסק. היא מדורגת כמדינה הטובה בעולם בעשיית עסקים על ידי פורבס. יוקר המחיה נמוך ורמת החיים גבוהה.

התרבות הישראלית מעריכה יזמות וחדשנות, ולכן אין זה מפתיע שלמדינה הזו יש את אחד משיעורי הסטארט-אפים הגבוהים בעולם לנפש.

ישראל היא מדינה שידועה במגזר הטכנולוגי שלה. היא דורגה כמדינה השלישית הכי חדשנית בעולם ויש לה תוצר גבוה לנפש. זה הופך אותו למקום אטרקטיבי לפתוח בו עסק.

בישראל יש מערכת חינוך מצוינת, מה שאומר שיש הרבה אנשים בעלי כישורים גבוהים שמוכנים לעבוד בשבילך. גם יוקר המחיה נמוך וכך גם יוקר העבודה. כל הגורמים הללו הופכים את ישראל למקום מצוין להתחיל בו את העסק שלך ולהרוויח ממנו.

ישראל היא מדינה עם תוצר גבוה. יש לה את התמ"ג הגבוה ביותר לנפש במזרח התיכון ובאזור צפון אפריקה. גם התמ"ג לנפש של ישראל גבוה יותר ממדינות מפותחות רבות אחרות כמו צרפת ואיטליה. המשמעות היא שמשתלם להקים עסק בישראל בגלל כוח הקנייה הגבוה של תושביה.

צפיפות האוכלוסין בישראל היא גם מהגבוהות בעולם, מה שמקל על הגעה לשוק היעד שלך ולבצע מכירות.

היוקרה של המגורים בישראל היא גם סיבה מרכזית נוספת לכך שיכול להיות משתלם לפתוח בה עסק. למדינה יש איכות חיים מצוינת, במיוחד בהשוואה למדינות אחרות באזור שלה כמו סוריה, עיראק ולבנון.